Taxi’s klagen over behandeltijd premie-aanvraag

Van veel taximaatschappijen is het dossier over de corona-compensatiepremie nog altijd in behandeling. De premie aanvragen bij het Agentschap Innoveren & Ondernemen (VLAIO) lijkt wel een administratieve lijdensweg. Rupel Taxi doet haar verhaal.

Van veel taximaatschappijen is het dossier over de corona-compensatiepremie nog altijd in behandeling. De premie aanvragen bij het Agentschap Innoveren & Ondernemen (VLAIO) lijkt wel een administratieve lijdensweg. Rupel Taxi doet haar verhaal. 

In de loop van mei vroeg Rupel Taxi de compensatiepremie aan. “Ons dossier werd op 19 mei plots weer geannuleerd omdat er vragen verkeerd waren ingevuld”, zegt Karin. “Dan kregen we een e-mail waarin ze onze hoofdactiviteit niet terug vonden. Maar ons bedrijf heet Rupel Taxi, zeiden we aan telefoon. Naar wat verwijst dat, denk je? Toch naar een taxi? We zijn dus bezoldigd personenvervoer.”

VLAIO vraagt om geduld

Na wat mailen en bellen, hebben ze nog steeds geen premie kregen. “Op 9 juni kregen we een bericht dat ons dossier nog steeds in behandeling was”, gaat Karin verder. “En dat is momenteel nog steeds zo. We worden angstig en woedend naar de toekomst.”

VLAIO laat in de brief weten aan Rupel Taxi dat de motivatie van het dossier moet gelezen en beoordeeld worden. De vele aanvragen moeten immers één voor één bekeken worden. Dit neemt enige tijd in beslag. VLAIO liet Rupel Taxi weten dat ze in de loop van juni een beslissing zullen nemen. De organisatie vraagt om geduld te hebben en hun niet telefonisch of via mail te contacteren. De status van het dossier kan worden opgevolgd door opnieuw aan te melden op de website van aanvraag coronapremie.

Nieuwsberichten
Previous reading
Sommige taxichauffeurs rekenen coronatoeslag aan!!
Next reading
Creditkaart of Bancontact? bij Taxi 8400 geen probleem